Saturday, February 12, 2011

layan nasyid time sekolah

lagu lagu nasyid memang sangat2 bes utk dengaq... sebab irama dia menarik... lirik penuh bermakna... nyanyian penuh penghayatan.... pendek kata... berkualiti....

dulu time sekolah.. setiap jumaat ada gotong royong hostel... ketua bilik pon distribute la ahli2 bilik... ada yang kena cuci bilik... bersih ampaian.. toilet.. aku dan gang aku paling suka cuci bilik basuh pakaian... bilik tu x dak la besaq sgt... tu yg bes.. tak yah penat2 nak cuci lebih2...

ni bukan gambar skolah aku... tapi ada iras2 la... ni la tempat kitorang
dok berkonsert nasyid sambil cuci 2... menarik2...


sambil cuci2 hostel... kat PA system depa boh lagu2 nasyid... selalunya UNIC, In-Team, Hijjaz dan Rabbani la... so, memang layan selayannya... penat tu penat gak... tapi bila wat qeja sambil hepi2 dan dalam environment yang ada unsur2 agama ni.. dia rasa len... rasa cm na??? tak tau la cek nak habaq.. hampa kena try sendiri...

satu lagi time yang selalu dengaq nasyid kat asrama ramai2 adalah time pagi2 buta... time ayam tak bangun tidoq lagi.... oveeer gila.... time subuh!!! dengaq lagu automatik terjaga.... lagu2 tu walaupun tak tau tajuk dia dulu, tapi bila dah dengaq tiap ari.. boleh ingat lirik dan melodi dia...

ni memang sebijik cam kelas aku time form 3... pemalas gila..
time PJ orang p padang, kami dok buat taik mata dalam kelas...
sekali PK HEM mai marah, baru sedaq diri sat.. pastu tidoq balik.. kenangan2!!!


tapi la ni... dah tak dak dah zaman2 cam tu.... time sekolah len.. time universiti len... betoi apa yang cikgu2 habaq...TIME SEKOLAH LA TIME YANG PALING BES... kami tak caya... haha..

tu yang dok tidoq memanjang dalam kelas... akibatnya: result tak secemerlang student terbaik malaysia... dekat2 je... haha...

tgok2 betoi... tu la dok ingat cikgu dok muhong sangat... memnag zaman sekolah la yang paling syok... time malam2 sebelom tidoq, dok ramai2 bgosip... ujung mnggu makan megi sama2... tidoq kat surau ramai2 utk qiamullail... ahhhh... memang aku sgt rindukan masa tu... rindu kawan2.. rindu cikgu2... rindu sekolah ku...

uhibbu madrasati liannaha jannati wa sa'adati....

my madrasah.. SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN AGAMA SIK...
rindu u la sekolah... lama i tak tidor dekat u... ewww... tak sopan...
ni la tempat aku belajar banyak benda...
kenal kawan2 yang aku syangi...
cikgu2 yang aku akan kenang jasa diorang...
ajar aku, denda aku,,,
i used to be a bad and dumb boy... hihi

No comments:

Post a Comment

marilah membebel...